Saturday, August 29, 2009

Ramadhan


Masuk hari ini ialah hari ke-7 orang-orang Islam berpuasa di bulan Ramadhan. Hari pertama berpuasa memang rasa lapar sikit, tapi pada hari-hari seterusnya dah biasa. Walaupun kelmarin kami hanya bersahur kurma, 1 per 10 daripada satu pizza dan secawan air kosong kerana terjaga lewat, kami tetap dapat bertahan. Tak sabar nak tunggu Hari Raya Aidilfitri. Sehingga hari ini, aku cuma dapat enjoy dua perbuatan yang berkaitan dengan sambutan Hari Raya Aidilfitri iaitu mendengar lagu-lagu Hari Raya Aidilfitri dan menonton CD membuat kuih raya. Takpe...Nanti dah nak dekat Hari Raya, bolehlah aku tolong ibu buat kuih-muih.

Kuih apa pun aku layan (rasanya). But, what I like...No, the most I like is......

Tak payahlah tulis nama kuih tu. Dah ada dah namanya di atas gambar.

Ada satu permainan yang aku suka main sempena Hari Raya. Bukan aku sorang, beradik aku, sepupu aku, tak...Hampir semua kanak-kanak di Malaysia. Tak payah susah-susah aku nak taip aktivitinya. Tengok gambar di bawah pun dah tahu. Tapi, tak payah gambar pun takpe.

No comments: