Saturday, November 7, 2009

Majlis Sah Khatam Al-Quran & Hari Terbuka SRIDA

Alhamdulillah. Tahun ini, kami (pelajar-pelajar SRIDA tahun 6) telah disahkan khatam al-quran. Hari ini, ibu hantar aku dengan Fatih ke sekolah. Fatih datang tidur di rumah aku semalam sebab ibunya tidak dapat hantar Fatih ke sana kerana beliau mengadakan rombongan. Semua keluarganya turut serta. Mula-mula, kami berlatih untuk kali terakhir sebelum majlis dimulakan. Setelah majlis dimulakan, Ketua Sekolah dan Tok Syeh mana ntah berucap. Yang aku tak tahan masa tok syeh tu berucap. Sejam lebih tau! Banyak pelajar lelaki dah jadi gila termasuklah aku. Memang takleh tahan. Nasib baik aku takde bazooka. Kalau tak, tak taulah. Lepas tu, baru kami naik untuk baca quran. 4 orang guru lelaki turut naik jugak. Mereka ialah Ustaz Abdullah, Ustaz Najidi, Ustaz Fakhroarrazi, dan Ustaz Roswadi. Lebih kurang selepas 30 minit, kami selesai baca kesemua. Kemudian, kami turun masuk ke bilik. Selepas itu, kami naik ke atas pentas semula untuk menerima cenderahati. Selepas makan sepinggan nasi di Hari Terbuka SRIDA, kami pulang ke rumah.

No comments: