Friday, May 1, 2009

Fannul Atfal

Pada minggu lepas, hari Sabtu, 25 April 2009 (29 Rabiul Akhir 1430), satu program telah diadakan di sekolahku iaitu 'Fannul Atfal Peringkat Sekolah-Sekolah Rendah Islam Peringkat Negeri Kedah'. Kalau hendak diikutkan nak ceritakan tentang program ni minggu lepas, tapi disebabkan tak ada mood nak buat blog, hari ni la peluang untuk aku ceritakan. Aku tak masuk apa-apa pertandingan langsung tapi aku jadi Penjaga Masa 'Pertandingan Bercerita (Lelaki)'. Aku menjaga masa dengan Ustaz Rozaimi. Tugasnya senang je. Cuma kena tekan loceng. Dari pukul 7.30 pagi hingga pukul 6.30 petang aku dengan adik aku tinggal di sekolah. Tapi, takkan takde habuan kot, mestilah ada. Habuannya adalah RM 20 atau RM 30. Untuk Penjaga Masa saja la. Itu yang dikatakan oleh guru-guru sekolahku. Maksudnye, dapat gaji buta la kan. Seronoknya. Tapi, sampai sekarang ni tak dapat-dapat lagi gajinya. Tapi, bersabar saje la. Kami dapat free holiday pada hari Ahad.

No comments: