Saturday, June 27, 2009

Kenduri Kesyukuran

Malam tadi, aku berasa sungguh seronok. Walaupun hanya Keluarga Pak Cik (kecuali Amirul & Faisal), keluaraga Pak Teh, keluarga Kak Ji, dan keluarga Abang E saja yang datang, terubat la jugak rindu terhadap sepupu. Saya ucapkan terima kasih kepada semua termasuk keluarga Cik Erie kerana sudi datang ke rumah kami. Kembali ke topik sebenar, lepas tunaikan solat Maghrib di surau, kami membaca surah Yaasiin dan Tahlil. Kemudian kami solat Isyak dan makan nasi di sana. Aku balik berjalan ke rumah. Tapi, mula-mula aku balik ke rumah untuk ambil dompet abah. Lepas bagi dompet kepada abah, aku berjalan pulang ke rumah. Ketika aku pulang ke rumah, aku tengok meriah saja kat dalam. Penuh dengan sepupu. Ada yang ketawa, bermain, menangis, bermain, dan lain-lain perasaan lagi. Sungguh seronok. Keluarga Pak Cik balik malam tu jugak sebab esok ialah hari persekolahan untuk anak-anak mereka. Aku tidur di dalam bilik aku.

Pagi tadi, adik perempuan aku kejut aku solat Subuh. Selepas solat Subuh, aku rehat sambil chatting dengan Abang Faizal. Lepas tu, aku pergi mandi. Masa mereka hendak pulang ke rumah, kami berikan hadiah ikan-ikan garpi & pokok-pokok kepada setiap seorang. I hope, my another cousin will come to our home in the next time.

No comments: