Sunday, June 21, 2009

Terengganu Darul Iman

Hari ini aku dengan Nasriyah ponteng sekolah sebab ibu & abah tak sempat hantarkan kami ke sekolah. Ini adalah kali pertama aku ponteng sekolah pada tahun ini. Jadi, aku ambil kesempatan untuk buat catatan yang baru. Kami semua bertolak ke Terengganu pada pukul 4.30 pagi. Tapi, kalau nak ikut jadual yang telah dirancangkan, sepatutnya kami bertolak pada pukul 3.00 petang. Kami melaksanakan solat Subuh di sebuah masjid. Lupa dah nama masjid tu. Lepas tu, aku sambung tidur.

Yang aku tak tahan ialah ketika melalui banjaran. Itulah jalan yang paling aku benci yang pernah aku lalui dan jalan tersebut menyebabkan aku pening kepala dan termuntah. Uhhh....I hate this thing. Macam mana la aku nak tempuhi perkara ini bila kami berpindah ke Terengganu nanti.

Kami tiba di Chalet Aneez kira-kira pada pukul 12.00 tengah hari hingga 1.45 petang. Kami semua makan tengah hari. Kemudian, aku dengan abah pergi ke sebuah masjid berdekatan untuk menunaikan solat Jumaat. Lepas habis sembahyang Jumaat, aku sembahyang jam'a Asar. Lepas tu, kami balik ke chalet. Sebenarnya, aku malas nak taip ni. Sebelum kami tiba di Terengganu, kami berhenti di stesen minyak sebab abah nak terkencing. Aku keluar sebab nak ambil gambar burung yang dikurung di dalam sebuah sangkar.
Banyak sangat, jadi kita pendekkan hingga besok.

Keesokan harinya, kami pergi main pasir di tepi pantai. Tak boleh mandi sebab lautnya dalam. Tambahan lagi, ada pasir jerlus. Untuk keselamatan diri, kami tak mandi pantai.

Kemudian, kami pergi ke UMT untuk tengok bilik kerja abah. Kemudian, kami pergi ke rumah kawan ibu. Seterusnya, pergi tengok abang Khairul di sekolah. Kemudian, pulang ke rumah.

2 comments:

fawz@n said...

ish ish..
ader ke patut ponteng skolah...
huhu..

Al-Kisah H.K. said...

Heiiii......Ngutuk orang nampak.