Friday, November 28, 2008

Anak Dan Bapa

Kelmarin petang abah bawa Fawwaz pergi gunting rambut. Masa tu ibu pergi mesyuarat. Aku dan Icah ikut sekali. Biasanya pergi gunting rambut dengan menaiki motor. Tapi kali ni kami pergi dengan menaiki kereta Persona.

Masa dah nak sampai di sana aku tunjuk kepada Icah 'Mini Stadium Jitra'. Tapi stadium tu bukan untuk kumpulan-kumpulan Kedah, Perlis, Perak, dan lain-lain lagi. Tapi untuk kumpulan-kumpulan pada masa yg akan datang. Rasa-rasanya lah. Aku tergelak masa tukang gunting rambut tu gunting rambut Fawwaz sbb masa dia gunting rambut Fawwaz dia ada terjumpa beribu-ribu ekor kutu dlm rambut Fawwaz. Kah! Kah! Kah! Lepas gunting rambut Fawwaz rambut abah pulak digunting.

Masa dlm perjalanan pulang ke rumah abah singgah di taman permainan. Lama jugak kami main di sana. Dari pukul 6.30 p.m. hingga pukul 6.55p.m. Berpeluh satu badan. Masa sampai di rumah, aku dan Icah terus tutup tingkap dan langsir sbb kami belum tutup langsir. Selepas itu terus mandi. Fuh, penat. Tapi sekurang-kurangnya abah dapat meluangkan masa dengan kami. Alhamdulillah.

No comments: