Sunday, November 30, 2008

UUM(bahagian 1)


Hari ni aku dan Icah bangun dari tidur awal sikit sbb kami nak ikut abah pergi ke UUM. Masa sampai di sana abah bawak kami pergi makan di kedai. Kalau x aku ikut abah sbb nak cari karangan Bahasa Inggeris untuk siapkan kerja sekolah yg Sir Shamsul bagi sebelum mula cuti sekolah akhir tahun. Tapi karangan Bahasa Melayu yg jumpa. Lain yg dicari, lain yg dijumpa. Buat penat saja aku bawak kotak pensil, kertas, kamus, dan fail.

Disebabkan x jumpa dan aku pun dah naik boring, aku pun join diorang buat origami la. Cikgu di situ ajar kepada kami macam mana nak buat kotak, muka kucing, dan teddy bear. Tapi aku cuma buat kotak dan kucing saja. Adik aku buat kotak, muka kucing, dan teddy bear.

Masa nak jumpa abah yg susah tu. Kena melepasi pengawal. Tapi kalau nak bukak 'gate' tu kena ada benda macam kad untuk letak pada 'Touch And Go'. Lepas tu kena tahan kesejukan macam di 'Kutub Selatan' pulak tu. Sejuk sampai bergetar gigi. Macam mana la abah dengan kawan-kawan kerja di sini. Entah-entah jadi patung salji kot. X tau la macam mana nak pelankan air-cool tu.
Masa nak balik yg takut sangat tu sbb tempat kerja abah dah gelap dah masa tu. Jadi kami mempercepatkan la kelajuan untuk ambil barang kami. Lepas tu kami terus balik. Rasanya nak ikut abah pergi UUM lagi esok.

No comments: