Friday, January 9, 2009

Minggu pertama

Minggu ni adalah minggu pertama kami bersekolah. Gementar betul. Banyak benda yang baru terjadi. Adik perempuan aku jadi pengawas. Lagi hebat daripada aku. Aku jadi pengawas pada tahun lepas (2008-darjah 5). Adik aku pulak pada tahun ni (2009-darjah 6). Kiranya dia lebih hebat daripada aku. Malunye aku. Fawwaz pulak dah masuk tadika dah. Comel betul dia masa tengok gambar dia pakai uniform sekolah tadika dia. Teringin nak ikut hantar dia ke tadika. Tapi sayang..... Dia belajar di sana pada hari Ahad hingga Khamis. Sama dengan kami. Di sekolah pulak kami tukar tempat untuk kami sembahyang. Dari surau ke *masjid SRIDA (*rasanye la). Masjid tu belum siap lagi. Cuma tinggal bahagian belakang dan tingkat atas sahaja. Tingkap pun belum pasang lagi. Jadi ketika kami (pelajar asrama) sedang sembahyang Maghrib atau Isyak nyamuk pun datang. NNgggeeenggg.......... Srupppp......... ADUH!!!!!! PAAPPP!!!! Di rumah pulak aku pergi tuisyen. Kelas tuisyen tu dekat je dengan rumah. Seminit dah sampai dah. Abah hantar aku pergi tuisyen di sana sebab guru di sekolah belum adakan tuisyen lagi. Bila dah ada nanti abah hantar la aku tuisyen di sana.

No comments: