Thursday, January 1, 2009

Membuat Persediaan Untuk Ke Sekolah

Hari ni aku, adik aku, dengan abah pergi ke Sekolah Rendah Islam Darul Aman (SRIDA), iaitu sekolah kami berdua. Rindu jugak tempat ni. Biasa la, tempat aku belajar. Aku tengok surau pun dah nak siap dah. Kami pergi ke sana sebab nak beli buku untuk tahun depan dan daftar nama untuk duduk di asrama pada tahun depan. Sir dah daftar nama aku untuk duduk di asrama tapi Sir terlupa nak daftar nama adik aku. Dapat jugak adik aku duduk di asrama. Masa dia daftar nama cuma tinggal 3 ruang kosong saja. Fuh. Nasib baik. Lepas tu kami pergi makan roti canai di sebuah kedai berdekatan dengan sekolah kami. Fulamak, betul-betul haliyau.

Lepas tu kami pergi ke Maktab Mahmud Alor Setar sebab abah nak buat permohonan untuk Kak Najah Masuk asrama dalam. Kami pergi ke sana sekejap saja. Duduk atas kerusi, bangun, lepas tu masuk dalam kereta lalu pergi. Aku tertidur dalam kereta.

Bila aku bangun kami dah sampai di Tesco. Kami beli tersesat di sana sebab nak cari tandas. Masa dah jumpa tandas kami bertiga terus masuk. Masa aku keluar dari tandas abah dengan Icah dah tunggu aku di atas kerusi. Lepas tu kami pergi beli barang. Kami beli fail dan jam tangan. Lagi sekali aku tertidur dalam kereta.

Kali ni aku terbangun di kedai pulak. Kami beli kiwi dan beg. Masa tu aku jumpa abah Wani dengan anaknya. Dulu abah Wani sekeluarga pernah mengasuh aku dengan adik aku masa kami tadika. Mereka ialah keluarga kedua yang mengasuh kami berdua. Mereka ingin beli peralatan untuk sekolah.

Lepas tu kami pergi bayar bil elektrik, air, telefon, dan cukai pintu. Lepas habis bayar kami kami pergi ambil name-tack ibu di kedai. Lepas tu kami pulang ke rumah.

No comments: