Tuesday, December 9, 2008

Aktiviti Di Rumah Pakteh

Seronok jugak masa dekat rumah Pakteh kelmarin. Kami bertolak pergi ke rumah Pakteh pada pagi Ahad lepas dan sampai kira-pada pukul 10.00 pagi. Macam-macam aktiviti kami yg lakukan masa tu.

Pada waktu pagi aku pergi memancing dengan bapa saudara dan 2 orang sepupu aku. Pada waktu tengah hari pulak aku dengan sepupu pergi round di sekitar kawasan kampung di situ. Pada waktu petang pulak kami sambung memancing. Kali ni aku dpt tangkap tangkap ikan tapi seekor je. Pada waktu malam aku tengok anak Kak Ji. Dia tlh melahirkan seorang bayi perempuan. Mereka menamakannya Salsabila dan dipanggil Sasya. Comel betul dia.

Esok pagi pulak kami semua pergi sembahyang sunat Raya Aidil Adha di surau (semua orang lelaki saja). Lepas habis sembahyang kami pergi ke rumah Pakteh. Bosan sbb x ada apa-apa yg nak buat. Masa tengah rehat tiba-tiba hujan turun. Lebat pulak tu. Abg aku dengan 3 orang sepupu aku pulak tengah main bola. Disebabkan x ada apa-apa yg nak dilakukan aku pun join sekali lah. Seronak betul. Kami semua buli Daniel aje. Kami bertolak pulang pada waktu malam selepas sembahyang Isyak.

No comments: